شرایط بورسیه تحصیلی کانادا
نوشته شده توسط : نغمه محسنی

شرایط بورسیه تحصیلی درکاناداشرایط بورسیه تحصیلی کانادا

1.اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا نیازمند صرف وقت،حوصله و صبوری فراوان میباشد و دانشجویان باید دقت بفرمایند برای تحصیل با بورسیه در کانادا لازم است گزینه های زیادی را امتحان کنند و مکاتبات زیادی داشته باشند.

2.نحوه ی نگارش ایمیل و مکاتبه با اساتید برای اخذ بورسیه تحصیل در کانادا بسیار مهم است.در بسیاری موارد شما با یافتن یک استاد و سوپروایزر در دانشگاه مورد نظر و ارسال پروپوزال و مدارک خود میتوانید موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شوید.

3.از نگارش متون طولانی در ایمیل به دانشگاه و اساتید خودداری نمایید.در ایمیل به استاد مورد نظر این موضوع را بیان دارید که من با مطالعه رزومه ی شما و زمینه ی تحقیقات شما،با توجه به همسو بودن مقالات و تحقیقات بنده با شما ،درخواست اخذ بورسیه تحصیلی از شما و علاقمند به انجام پروژه و تحقیق با شما هستم.

4.بورسیه تحصیلی در برخی موارد مقداری از هزینه های تحصیل شما در دانشگاه را پوشش میدهد و در برخی موارد دیگر تمام آن را.مواردی هم وجود دارد که با شرایط خاص به شما هزینه های زندگیتان را نیز پرداخت مینمایند.

5.رزومه (CV) و background یا سوابق تحصیلی شما بسیار اهمیت دارد.

6.در مواردی امکان اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا برا مقطع دبیرستان در کانادا نیز وجود دارد.اما چنانچه دارای شرایط خاصی باشید شانس دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی یا لیسانس را خواهید داشت.در مقطع ارشد و دکتری اخذ بورسیه تحصیلی به طور معمول راحت تر میباشد.

7.در هر دانشگاهی که تحصیل مینمایید،برای دارا بودن شرایط بورسیه تحصیل در کانادا چنانچه موفق شوید از اساتید عالی رتبه خود توصیه نامه یا Recommendation دریافت نمایید،کمک شایانی به دریافت بورسیه تحصیلی شما خواهد داشت.

8.برای اطلاع از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در هر دانشگاه میتوانید موارد آنرا در وبسایت خود دانشگاه در قسمت scholarship یا fund مطالعه نمایید.

9.برای برخی دانشگاه ها مقالات شما و سوابق پژوهشی مهم است و برخی دانشگاه ها معدل محور میباشند.چنانچه شما GRE بالایی ندارید و نگران از دست دادن زمان هستید در صورت داشتن معدل های بالای 15 میتوانید در دانشگاه هایی که مقاله محور  هستند اقدام نمایید

شرایط بورسیه تحصیلی درکاناداشرایط بورسیه تحصیلی کانادا

نکات مهم بورسیه و اسکالرشیپ تحصیلی درکانادا

براساس اطلاعات وب‌سایت رسمی دولت کانادا ،کشور کانادا به شرکت در مطالعات بین‌المللی و مشارکت‌های پژوهشی برای ساختن درک مشترکی بین مردم دنیا، گسترش شهروندان و رهبران آینده ملل مختلف جهان همت گمارده است. از این رو سازمان امور جهانی کانادا (Global Affairs Canada) ، مسئول رسیدگی به همکاری‌ها و مشارکت‌های کشور کانادا در عمده برنامه‌های بین‌المللی بورسیه تحصیلی کانادا شده است. بدین ترتیب می‌توان اینطور گفت که سازمان GAC مسئول ارائه و پشتیبانی امور بین‌المللی بورسیه تحصیلی کانادامیباشد، همچنین برخی از دولت‌های خارجی که بورسیه‌های تحصیلی کانادا را در کشورشان پشتیبانی می‌کنند، این عمل را متقابلا انجام می‌دهند.
به طور کلی 5 نوع کمک مالی برای ادامه تحصیل در کانادا وجود دارد که شامل بورسیه تحصیلی کانادا ( scholarships and bursaries)، جوایز تحصیلی (awards)، کمک‌های مالی (grants)، کمک هزینه تحصیلی (fellowships) و وام (loans) می‌شود.




:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: